چهارشنبه 29 فروردین 1403

رونمایی از پوستر فراخوان چهارمین جشنواره ملی جهادگران ویژه دانشجویان جهادگر

پوستر فراخوان چهارمین جشنواره ملی جهادگران ویژه دانشجویان جهادگر سراسر کشور طی مراسمی در محل سازمان بسیج دانشجویی رونمایی شد.

1

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی پوستر فراخوان چهارمین جشنواره ملی جهادگران ویژه دانشجویان جهادگر سراسر کشور طی مراسمی در محل سازمان بسیج دانشجویی رونمایی شد.

کفعمی، رئیس سازمان بسیج دانشجویی در این مراسم گفت: چهارمین جشنواره ملی جهادگران دو بخش تخصصی و هنری برگزار می‌شود که بخش تخصصی با محوریت گسترش گفتمان جهادی در بین آحاد مردم، شناسایی و به کارگیری ظرفیت‌های مردمی، ایجاد تشکیلات جهادی موفق و پایدار و پیشرفت منطقه‌ای و یا حل مسائل مناطق کم برخوردار در قالب طرح، ایده و تجربه و بخش هنری با محوریت بازنمایی فعالیت گروه‌های جهادی در قالب عکس، مستندو نماهنگ برگزار می‌شود.

وی افزود: تفاوت چهارمین دوره جشنواره ملی جهادگران با دوره‌های دیگر این است که این دوره ویژه دانشجویان و ادوار بسیج دانشجویی برگزار میشود.

وی با بیان اینکه حرکت‌های جهادی با فعالیت گروه‌های دانشجویی رشد و نمو پیدا کرد و پیشرو و عامل استمرار این حرکت نیز مجموعه‌های دانشجویی بودند، تصریح کرد: ما خدا را شاکریم که فرصت کمک به محرومین و حل مشکلات نظام را در قالب اردو‌های جهادی به ما داده است.

کفعمی به برگزاری اردو‌های راهیان پیشرفت از سال گذشته با محوریت بسیج دانشجویی اشاره کرد و افزود: امروز اردو‌های راهیان پیشرفت به یک گفتمان در بین مسئولان تبدیل شده اند و ما امسال در پی آن هستیم که در جشنواره ملی جهادگران در کنار گسترش گفتمان جهادی از تجربه ها، ایده‌ها و فرآیند‌های گروه‌های جهادی نیز حمایت کنیم تا شاهد گسترش حرکت‌های جهادی با اتکا به دانش بومی و در جهت محرومیت‌زدایی و حل مشکلات کشور باشیم.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه امیدواریم در قالب جشنواره ملی جهادگران شاهد برگزاری یک رویداد جدی‌تر نسبت به دوره‌های قبل باشیم و یک روند جدید در حمایت از فعالیت‌های جهادی در دانشگاه‌ها شکل بگیرد تصریح کرد: حمایت‌های ما علاوه بر گروه‌های جهادی دانشجویی منتسب به بسیج دانشجویی شامل تمام گروه‌هایی که دل در گرو کمک به مستضعفین دارند خواهد شد و ما وظیفه خود می‌دانیم که این گروه‌ها را شناسایی و به آن‌ها کمک کنیم تا شاهد جدی‌تر شدن گفتمان پیشرفت و عدالت در کشور باشیم.

وی به تشکیل قرارگاه‌های عهد خدمت در ۵۲ نقطه کشور با حضور ۵۰ هزار دانشجوی جهادگر اشاره کرد و افزود: امیدواریم چهارمین جشنواره ملی جهادگران به رشد و توسعه فعالیت‌های جهادی کمک کند.

رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم معرفی دستاورد‌های گروه‌های جهادی یکی از اهداف ما این است که با توانمندسازی هنری گروه‌های جهادی بتوانیم فعالیت‌های این گروه‌ها را در مناطق محروم به صورت هنرمندانه منعکس کنیم. با این اوصاف هدف گذاری ما برای برگزاری چهارمین جشنواره ملی جهادگران یک هدف گذاری تربیتی است.

صادق مفرد، مسئول جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی نیز در این مراسم گفت: تصور این است که فعالیت‌های جهادی با حضور یک جمع در یک روستا و یا در حاشیه یک شهر ارائه می‌شوند و عمدتاً روایت‌های ما متوجه این بخش از فعالیت‌ها و خدمات می‌شود، ولی اصل معجزه که انقلاب رقم زده حرکت‌های جهادی است.

وی افزود: خدماتی که گروه‌های جهادی در مناطق محروم ارائه می‌دهند در مقابل خدمات دولت کم هستند، ولی ما نسبت به ذات این حرکت‌ها امیدواریم، چون می‌بینیم یک عده با امید و نشاط برای حل مشکلات کشور تلاش می‌کنند و خود را درگیر نمی‌شود‌ها و کمبود امکانات نمی‌کنند.

صادق مفرد بیان کرد: در سه جشنواره ملی جهادگران که تاکنون برگزار شده اند بیشتر روی فعالیت‌های گروه‌های جهادی و مسائلی که توانستند حل کنند تمرکز شده، اما در چهارمین جشنواره قصد داریم تا روی عمومی کردن گفتمان جهادی و اینکه چگونه می‌توانیم این فرهنگ را عمومی کنیم تمرکز خواهیم کرد.

مسئول جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی گفت: اینکه بگوییم چند درصد از دانشگاه‌ها را درگیر کار‌های جهادی کرده ایم می‌تواند در حل مشکلات موثر باشد. مضاف بر این در زبان خدمت هیچ کس با پیشرفت انسانیت، حل مشکلات کشور مشکلی ندارد و همه می‌توانند زیر این پرچم جمع شوند.

وی اظهار کرد: در شرایطی که عده‌ای در راستای ایجاد شکاف در جامعه تلاش می‌کند گسترش گفتمان جهادی می‌تواند مانع ایجاد این شکاف شود.

صادق مفرد بیان کرد: گروه‌های جهادی در اقشار مختلف جامعه وجود دارند منتها از گروه‌های دانشجویی همواره انتظار می‌رود تا به عنوان گروه‌های پیشران و پیشتاز عمل کنند و ما امیدواریم بتوانیم یک تحول جدی در جریان جهادی کشور و با هدف عمومی کردن این گفتمان انجام دهیم.

 

شناسه خبر: 515 | تاریخ انتشار: چهارشنبه 18 آبان 1401 - 12:37 | بازدید: 153 | تعداد دیدگاه : | ارسال توسط : ataghipor
مطالب مرتبط
دیدگاه ها
!
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.