چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
رئیس مرکز حراست دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور:

در جنگ شناختی، اساتید دانشگاه افسران مقابله با دشمن هستند

رئیس مرکز حراست دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور با تأکید بر این که امروز کلاس‌های درس ما قلمرو جنگ شناختی دشمن است و اساتید دانشگاه‌ها افسران مقابله با این جنگ هستند، گفت: دشمن در جنگ شناختی در تلاش است نقطه امید مردم را بزند و اکنون که رهبر انقلاب، این دیدب
1

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی،

بجای جنگ های سخت مورد توجه حکومت ها قرار گرفت امروز هم با ورود هوش مصنوعی و ترکیب سایر علوم  نوع جدیدی از جنگ ها را شاهد هستیم.از و ابزار رسانه قاعدتاً از تصور به تصویر کشیده شد.

نقش پررنگ پردازشگرهای سیستم‌های کوانتومی در آینده دربحث جنگ شناختی

وی در ادامه نظر استادان را به پیشرفت‌های در لبه تکنولوژی جلب کرد و گفت: اینکه به علم کوانتوم توجهی شده یا نه موضوع مهمی است.

فرهنگ اظهار کرد: سیستم‌های کامپیوتری که در دنیای امروز دارد به شدت روی آن کار می‌شود حوزه پردازش در سی‌پی‌یوهاست. این امر با ورود دانش کوانتوم در طراحی پردازشگرهای سیستم ها  کلاً زیرو رو خواهد شد.در حوزه سیستم‌های کوانتومی کاملاً تغییر خواهد کرد.

فرهنگ با بیان اینکه قدرت فوق العاده پردازشگرهای سیستم‌های کوانتومی هرچند در خدمت رشد علوم مختلف می شود ولی یک ابزار جدی برای تهدیدات آینده بشری است. که یک دانش بسیار جدید است که باید بحث شود و جای بحث دارد.

ضرورت تعریف عرصه فعالیت دشمن از نظر جنگ شناختی

 وی در ادامه عنوان کرد: سوال من این است که آیا ما در مواجه با جنگ شناختی عرصه جنگ شناختی کجا هستیم. ما باید عرصه فعالیت دشمن در جنگ شناختی را بتوانیم تعریف کنیم و اینکه در کدام زمین باید بازی کنیم. در کدام زمین بجنگیم از چه مواضعی دفاع کنیم.

وی ادامه داد: وقتی دشمن در جنگ سخت حمله می‌کند می‌گوئیم از جنوب حمله کرد از غرب حمله کرد یا از شرق حمله کرد مواضع خودمان را متناسب با شرایط جغرافیایی تنظیم میکنیم.

اهمیت تعیین سرزمین جنگ شناختی که باید درگیرش باشیم

رئیس مرکز حراست دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور گفت: در حوزه جنگ شناختی هم باید چنین کاری را انجام دهیم سرزمینی که ما باید درگیرش باشیم این سرزمین کجاست.

فرهنگ ادامه داد: جنگ شناختی همه آن چیزهایی که در جنگ‌های مختلف از آن استفاده می‌شود در جنگ شناختی استفاده می‌شود ولی محور فعالیت بر اساس موضوع شناختی است روی پردازش شما کار می‌کنند و بچه‌های ما امروز شناخت آنها بر اساس تصور نیست بلکه بچه‌های امروز ذهنشان روی تصویر است چون در این فضا رشد کرده‌اند، مثل قبلاً نیست که با ذهنمان تصویرسازی می‌کردیم زیاد کتاب می‌خواندیم کتاب داستان دوست داشتیم امروز بچه ما ۲۰۰ قسمت یا ۴۰۰ قسمت ۱ سریال خارجی را دانلود می‌کند به جای اینکه کتاب بخواند.

آموزش اگر مبتنی بر تصویر نباشد موفق نیست

رئیس مرکز حراست دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور گفت: امروز آموزش اگر مبتنی بر تصویر نباشد موفق نیست جوانان و نوجوانان تصویری هستند به خاطر همین است و دشمن این را فهمیده است و برای آن برنامه ریزی میکند.

جوانان و نوجوانان ما با رسانه های تصویری،شبکه های اجتماعی، بازی‌هارایانه ای بزرگ شده اند.

وی افزود: همچنین رسانه یک زمان سینما بود فاصله بین بیننده و رسانه زیاد بود و حق انتخاب هم نداشت. بعد این تصویر آمد در خانه تلویزیون شد  وقتی تلویزیون آمد انتخاب بیننده بیشتر شد.ولی نقش جدی در تولید محتوا نبود.وقتی اینترنت آمدبیننده شد کاربر. نقش کاربر در انتخاب محتوا کاملا آزاد شد و تولید محتوا توسط کاربر کلید خورد.ولی دست کاربر در تولید محتوا باز نبود.از زمان ورود شبکه‌های اجتماعی و اشتراک گذاری مطالب خود فرد در تولید محتوا و نقش جدی پیدا کرد. دیگر حکومت‌ها یا صاحبان رسانه نیستند که برای فرد محتوا تولیدمی کنند بلکه آحاد مردم تولیدکننده محتوا هستند حتی توئیت‌ها و کامنت ها که زده می‌شود اصل پست ایجاد شده را خنثی میکند و یا تقویت میکند. و خلاصه اینکه در تولید محتوا امروز تک تک آحاد بشر نقش دارند.

 فرهنگ گفت: حرکت بعدی این است که حوزه بازی‌ها و گیمرهاست که بچه‌ها را طوری بار می‌آورند که خودشان می‌توانند یک تهدید بالقوه برای امنیت کشورشوند.

فرهنگ با این سوال که آیا این مسئله بعد اغتشاشات تمام شد آیا جنگ شناخت تمام شد، اذعان کرد: خیر تازه شروع شد چون با ذهن کار می‌کنند آنچه آنها باید فکر کنند و تلقین کنند به جوان ما از طریق ابزار شبکه‌های اجتماعی را هر روز انجام می‌دهند

وی با تصریح بر اینکه چند موفقیت به دست آوردیم اظهار کرد: به دنبال این بودند که کشور را تعطیل کنند بعد از دانشگاه‌ها وارد بازار شدند بازار را تعطیل کنند خواستند از مدل‌های خودمان در زمان پیروزی انقلاب استفاده کنند و به دنبال آوردن مردم به صورت میلیونی بودند که موفق نشدند.

وی سپس به بحث اپوزیسیون و تلاش برای کار هم‌افزا با محوریت‌های جریان‌های مدرن و سنتی اشاره کرد با بیان اینکه در این مورد هم شکست خوردند؛ گفت: در حوزه فرهنگی حوزه پوشش یکی از بحث‌های جدی است که دشمن خیلی روی آن تمرکز دارد و استادان دانشگاه باید نقش آفرینی کنند و موضوع فرهنگ که مقام معظم رهبری از دهه ۷۰ روی آن تاکید داشته‌اند.

فرهنگ اظهار کرد: یک تلاش مهم دشمن در حوزه جنگ شناختی زدن نقطه امید مردم است و مقام معظم رهبری هم اشاره فرمودند که ما به قله نزدیک شده‌ایم تمام تلاش دشمن این است که این نقطه را بزند؛ اینها دارند نقطه امید مردم و جوانان را می‌زنند.

وی مرور سخنرانی‌های مقام معظم رهبری بعد از اغتشاشات توصیه و با اشاره بر تصمیم داعیانه و راهبردی رهبر معظم انقلاب در مورد وقایع بعد از اغتشاشات، گفت: نقطه امید جمهوری اسلامی که همانا رسیدن ایجاد تمدن نوین ایران اسلامی و مقدمه ظهور جامعه مهدوی است و این‌ها می‌بینند دارد ایران اسلامی نزدیک می‌شود آمده‌اند و دارند می‌زنند نقطه امیدمان به همین جهت در مواجه با چنین جنگی باید از رأفت اسلامی و رحمت الهی صحبت کنیم البته یک جایی باید اشداء علی الکفار باشد.

امروز کلاس‌های درس ما قلمرو جنگ شناختی دشمن است

رئیس مرکز حراست دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور گفت: امروز کلاس‌های درس ما قلمرو جنگ شناختی دشمن است و شما استادان فرماندهان این جنگ هستید.

وی یادآور شد: در بیانیه تعلیم و تربیت اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی که در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ منتشر شد این را تاکید کرد محور تعلیم و تربیت اجتماعی استاد ومعلم است.

فرهنگ اظهار کرد: در حوزه نقطه امید ما در محیط دانشگاه امروز رسانه‌هایی که نقطه امید ما را دارند می‌زنند نقطه امید جوانان ما را دارند می‌زنند این‌ها بیشترین خیانت را می‌کنند.

وی ادامه داد: امروز بحث انتخابات را داریم مقام معظم رهبری فرمودند حضور حداکثری و پرشور را تاکید دارند چرا چون دقیقاً ایشان به عنوان فرمانده اصلی این میدان می‌دانند دشمن دارد چه کار می‌کند.

فرهنگ بیان کرد: در کلاس‌های درسمان اگر نقطه امید بچه‌ها را زدیم در زمین جنگ شناختی دشمن بازی کردید و اگر نقطه ناامیدی دشمن که تولید ناامیدی به جوان‌ها است را زدید و امید تزریق کردید؛ شما در دفاع جنگ شناختی و حتی در حمله جنگ شناختی بر علیه دشمن شرکت کرده و امروز فرمانده این عرصه اساتید ما هستند.

رئیس مرکز حراست دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور گفت: در حوزه بحث عفاف و حجاب باید استادان دانشگاه وارد میدان شوند چرا که نقش استادان بسیار مؤثر خواهد بود.

شناسه خبر: 1170 | تاریخ انتشار: شنبه 9 دی 1402 - 12:25 | بازدید: 200 | تعداد دیدگاه : | ارسال توسط : ataghipor
دیدگاه ها
!
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.