پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403
رویداد ملی «همت» برگزار شد؛

وزیر کشور: توسعه اجتماعی مقدمه توسعه اقتصادی است/ اقتصاد مقاومتی بر نقش آفرینی آحاد مردم تاکید دارد

احمد وحیدی، وزیر کشور در رویداد ملی همت (هسته‌های اندیشه‌ورز پیشرفت و تحول) گفت: هیئت‌های اندیشه‌ورز در کنار حلقه‌های میانی و گروه‌های جهادی، از حرکت‌های مقدس در سطح مردم و جوانان است. در سراسر کشور حدود ۵۵ هزار گروه جهادی رسمی و مشغول فعالیت داریم.
1

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی، نخستین رویداد ملی همت (هسته‌های اندیشه‌ورز منطقه‌ای پیشرفت و تحول) از هشتم تا دهم آذرماه با همکاری بنیاد ملی نخبگان و سازمان بسیج دانشجویی کشور به‌منظور شناسایی و حمایت از گروه‌های مستعد اندیشه‌ورزی در استان‌ها و شهرستان‌ها در زمینه توسعه محلی-منطقه‌ای برگزار شد.

احمد وحیدی، وزیر کشور با حضور در رویداد ملی «همت» بیان کرد: هیئت‌های اندیشه‌ورز در کنار حلقه‌های میانی و گروه‌های جهادی، از حرکت‌های مقدس در سطح مردم و جوانان است. در سراسر کشور حدود ۵۵ هزار گروه جهادی رسمی و مشغول فعالیت داریم.

وی افزود: حلقه‌های میانی می‌تواند یک مفهوم بسیار مهمی در حوزه اجتماعی ما باشد و جریانات منفرد مختلف را فعال کند. برخی توسعه را از مسیر شرکت‌های بزرگ می‌بینند مانند شرکت‌های بزرگی که کشور کره را کنترل می‌کنند.

وزیر کشور گفت: مقدمه توسعه اقتصادی را برخی توسعه سیاسی میدانستند، اما در عمل اتفاق نیفتاد. درست‌تر این است که توسعه اجتماعی را مقدمه توسعه اقتصادی بدانیم.

وحیدی با بیان این نکته که جریان عقلانیت در جامعهٔ آرمانی و اسلامی ما حرف اول را می‌زند و اندیشه‌ورزی یک امر مقدس است گفت: در برخی استان‌ها خیلی سرمایه‌گذاری شده است اما مردم همان استان منتقد و بعضا معترض آن هستند چون با ارتباط برقرار نکردند.

اقتصادی را باید تعریف کنیم که به لحاظ اجتماعی با مردم ارتباط برقرار کند و مردم تاثیر آن را در زندگی خود ببینند.

وزیر کشور بیان کرد: باید تجربیات بشری را خوب شناخت و از آن استفاده کرد اما نسخه واحدی وجود ندارد که ما از خارج وارد کنیم.

وی با اشاره به اینکه وزارت کشور برای هر روستا یک برنامه پیشرفت و توسعه مخصوص دارد، گفت: از هیئت‌های اندیشه‌ورز استقبال می‌کنیم. روستا به عنوان جایی که محور تولید است، در آن یک نظام حل مسئله بدون بروکراسی اداری وجود دارد و در آن تعاون و صمیمیت دیده می‌شود، مورد توجه ما است.

وزیر کشور با اشاره به نقش زنجیره ارزش راهبردی گفت: با تعریف زنجیره‌های ارزش راهبردی به تناسب هر استان، یک نظم روشن به مجموعه فعالیت‌ها داده شده و جایگاه مردم در این زنجیره روشن و جریان تامین منابع مالی آن تعریف می‌شود.

 

وحیدی در پایان خاطرنشان کرد: از طرح «همت» استقبال می‌کنیم و آمادگی آن را داریم تا عزیزان هیئت‌های اندیشه‌ورز را به شورای برنامه‌ریزی هر استان متصل کنیم.

شناسه خبر: 1108 | تاریخ انتشار: یکشنبه 12 آذر 1402 - 11:03 | بازدید: 15 | تعداد دیدگاه : | ارسال توسط : ataghipor
دیدگاه ها
!
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.