جمعه 10 فروردین 1403

موضع چهار تشکل بزرگ دانشجویی در محکومیت اهانت‌ چندباره نشریه موهن شارلی ابدو به مقدسات مسلمانان

ابطال استوارنامه» سفیر فرانسه در ایران، حداقلی‌ترین واکنش به اهانت‌های مکرر نشریه تحت حمایت الیزه است

بسم الله الرحمن الرحیم

 

‌الَّذِينَ كَفَرُوا وَ صَدُّوا عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ أَضَلَّ أَعْمالَهُمْ(سوره مبارکه محمد/آیه ۱)

خداوند، اعمال آنان‌که کفر ورزیدند و[مردم را] از راه خدا باز داشتند باطل و تباه ساخت

 

*جناب آقای دکتر حسین امیرعبداللهیان*

*وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران*

 

سلام‌علیکم

امروز با پیشرفت و پیروزی های پیاپی اسلام عزیز و جبهه حق در مقابل جبهه باطل، بر حجم دشمنی های آنها افزوده شده و صراحت دشمنی آنها با اسلام عزیز حتی در بیان نیز آشکار شده است و هر از چند گاهی توهین آشکاری از سوی جریان باطل علیه مقدسات مسلمانان صورت می گیرد. امام بزرگوارمان به ما آموخت که تا شرک و کفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم. امروز همان زمان و میدان همان میدان است و ماجرا تغییری نکرده است و اگر در مقابل کفر و شرک مبارزه نکنیم این گونه نیست که آنها دست از دشمنی و عداوت خود با جبهه حق و اسلام عزیز و پیامبر اعظم صلوات الله علیه وآله بردارند. مصداق امروزین آن توهین چند باره نشریه شارلی ابدو به مقدسات مسلمانان است

با عنایت به سابقه سیاه نشریه شارلی ابدو در اهانت به مقدسات حدود ۲ میلیارد مسلمان سراسر جهان و آگاهی دولت فرانسه نسبت به جریحه‌دار شدن افکار عمومی جهان اسلام بعد از این اهانت‌های مکرر، از مجموعه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران توقع داریم به‌هیچ عنوان بهانه نخ‌نما شده عدم ارتباط دولت فرانسه با این نشریه موهن را نپذیرفته و به شدید‌ترین وجه نسبت به توهین جدید و مورد حمایت الیزه علیه مقدسات مردم ایران و مسلمانان دیگرکشورهای جهان اقدام کند.

 

جوابیه دولت فرانسه به اعتراض رسمی جمهوری اسلامی ایران، نه تنها نشانی از عذرخواهی و پشیمانی نداشت، بلکه گستاخی و وقاحت حداکثری دولتی را نشان داد که کم‌تر از دو ماه قبل هم با برگزاری دیداری خصوصی میان بالاترین مقام سیاسی فرانسه و عناصر شناخته‌شده ضدایرانی، رویکرد خصمانه خود درقبال مردم ایران را به شفاف‌ترین شیوه اثبات کرد. حمایت اخیر دولتی با این سابقه از نشریه موهن، نشان داد آن‌ها به‌هیچ‌وجه قصد اصلاح رویه کینه‌توزانه خود در قبال افکار عمومی جمهوری اسلامی ایران را ندارد.

 

جناب وزیر امور خارجه

حداقلی‌ترین خواسته دانشجویان ایرانی از دستگاه دیپلماسی برای واکنش به این سوءاستفاده مهوع دولت فرانسه از اصل آزادی بیان و مواجهه دوگانه مقامات پاریس با آن، ابطال استوارنامه و اخراج سفیر این کشور، آقای نیکولا رش از خاک جمهوری اسلامی ایران، آن هم در سریع‌ترین زمان ممکن است.

باور داریم هرگونه مماشات با این هتاکی سیستماتیک و تحت حمایت دولت فرانسه علیه مقدسات مردم ایران و مسلمانان دیگر کشورها، توهین‌کنندگان را نسبت به تحریک احساسات مسلمانان و دیگر آزادگان سراسر جهان جری‌تر خواهد کرد.

 

آقای وزیر

بدیهی است اقداماتی مانند تعطیلی دفتر فرهنگی فرانسه در مقابل این میزان از دهن کجی و جسارت به ساحت اسلام عزیز به هیچ وجه کافی نیست و از شما انتظار داریم دهن‌کجی‌های سیستماتیک دولت فرانسه به مقدسات را، با برخوردی قاطع و به‌خاطرماندنی پاسخ داده و هتاکان وابسته به دولت‌هایی که قرن‌هاست تخصصشان نقض گسترده حقوق بشر است را با اقدام قاطع خود، پشیمان‌ سازید.

 

در پایان ضمن همدردی با آن دسته از مردم معترض فرانسوی که طی سال‌های اخیر، بینایی خود را در نتیجه استفاده پلیس این کشور از سلاح مخوف فلش‌بال در سرکوب اعتراضات سراسری از دست داده‌اند،

از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران توقع داریم برای احقاق حقوق بدیهی مردم فرانسه، از دولت این کشور مطالبه کنند، در راستای صیانت از «اصل آزادی بیان»، به دانشگاه‌ها، محافل نخبگانی و گروه‌های مردم‌نهاد مقیم این کشور مجوز دهد تا در نشست‌هایی آزاد، موضوعاتی همچون «آپارتاید رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین» یا «حقیقت ماجرای هولوکاست» مورد بررسی نخبگان فرانسوی قرار گیرد تا ادعای الیزه درباره میزان حکمفرمایی «آزادی بیان» در این کشور از سوی محافل دانشگاهی صحت‌سنجی شود.

 

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان

اتحادیه دفتر تحکیم وحدت

شناسه خبر: 642 | تاریخ انتشار: یکشنبه 18 دی 1401 - 14:48 | بازدید: 43 | تعداد دیدگاه : | ارسال توسط : ataghipor
دیدگاه ها
!
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.