پنجشنبه 9 فروردین 1403

بیانیه خواهران بسیج دانشجویی استان هرمزگان درپی هتک حرمت به خانواده شهید خادم صادق

واحد گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری خواهران ناحیه بسیج دانشجویی استان هرمزگان طی بیانیه‌ای که در تریبون نماز جمعه بندرعباس قرائت شد، نسبت به هتک حرمت خانواده معظم شهید خادم صادق در پی امر به معروف و نهی از منکر در شیراز واکنش نشان داد.

واحد گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری خواهران ناحیه بسیج دانشجویی استان هرمزگان طی بیانیه‌ای که در تریبون نماز جمعه بندرعباس قرائت شد، نسبت به هتک حرمت خانواده معظم شهید خادم صادق در پی امر به معروف و نهی از منکر در شیراز واکنش نشان داد.

متن این بیانیه بدین شرح است:

وَ لْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَ یَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُون (۱۰۴)

تاریخ تمدن بشریت گواه آن است که همواره ظهور پیامبران الهی با تحولی شگرف و پیشرفتی چشمگیر در سبک زندگی انسان‌ها همراه بوده است. پیامبرانی که هر کدام با علم و قوانین تمدن ساز آمدند تا انسان‌ها را به عزت و کرامت الهی برسانند... و اینچنین انسان‌ها با هدایت الهی، قدم در مسیر زندگی متمدنانه گذاشتند.

حجاب قانون مترقی خداست... قانونی از جنس پیشرفت و رشد...
حجاب تایید حضور زن در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی است؛ تا با حضور انسانی خود، به رشد و پیشرفت جامعه کمک کند. جامعه‌ای که زنان آن به عرضه‌ی زیبایی‌های جسمانی خود بپردازند و در این امر رقابت کنند، ذهن و دل آماده‌ای برای تلاش و پشتکار و پیشرفت ندارد.

حجاب قانون الهی است... قانونی از جنس امنیت و آرامش...
امنیت و آرامش برای خانواده به عنوان سلول سازنده جامعه.. که اگر خانواده سالم ماند، جامعه هم سالم خواهد ماند.. و امنیت و آرامش برای زن (ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مومن بگو روسری‌های بلند خود را بر خویش فرو افکنند.. این کار برای این است که به فکر و اندیشه‌ی متعالی خود شناخته شوند و نه زینت‌های ظاهرشان.. و برای این است که مورد اذیت و آزار قرار نگیرند. احزاب/
۵۹)

پیشرفت و امنیت زنان و مردان در جمهوری اسلامی، خاری بر چشم دشمنان است؛ به همین دلیل در سال‌های اخیر این مسئله به شدت مورد سوءاستفاده دشمنان قرار گرفته و تلاش زیادی برای به چالش کشیدن فضای عمومی جامعه شکل گرفته است. ناهنجاری که امنیت اجتماعی و امنیت خانوادگی را تحت الشعاع قرار داده است.

طبق بند
۳ قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران، دولت موظف است تا «تمامی امکانات خود را برای رشد فضایل اخلاقی و مبارزه با فساد به کار گیرد.» همچنین در متن قانون «راهکار‌های گسترش فرهنگ عفاف و حجاب» که در تاریخ ۱۳ دی ماه ۱۳۸۴ به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید، صراحتا به وظایف دستگاه‌های مختلف در این امر اشاره شده است؛ بنابراین باید دقت شود این ناهنجاری‌ها تک عاملی نیست و زنجیره‌ای از علل را درون خود دارد. از جمله ترک فعل مسئولین فرهنگی کشور مانند سازمان تبلیغات، وزارت فرهنگ و ارشاد، صداو سیما، شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی، عدم برنامه ریزی نهاد‌های سیاستگذار در حوزه فرهنگی و اجتماعی، عدم نظارت صحیح بر اجرای قوانین ایجابی عفاف وحجاب، عدم برخورد مناسب مسببان اصلی وضع موجود، عدم نظارت صحیح بر رفتار سلبریتی‌ها و الگو‌های اجتماعی، عدم نظارت و مدیریت صحیح فرهنگی بر فضای مجازی، عدم مدیریت صحیح تولیدات رسانه‌ای اعم از تلویزیون و سینما، ادبیات، موسیقی، عدم نظارت صحیح بر صنعت مد و پوشاک و...

متاسفانه با کم کاری و مماشات مسئولین مربوطه این مسئله به یک چالش بزرگ اجتماعی تبدیل شده که بعضا سبب دو دستگی و تقابل و نزاع بین مردم شده است؛ که در روز‌های اخیر شاهد حوادثی از جمله هتاکی به دختر آمربه معروف در اتوبوس در تهران و هتک حرمت و ضرب و شتم خانواده معظم شهید خادم صادق در پی امر به معروف و نهی از منکر در شیراز هستیم.

بانوان بسیجی دانشگاه‌های سراسر کشور با اظهار تاسف و تاثر شدید از بی حرمتی به همسر و فرزند شهید در ماه هتک حرمت به بانوان شهید داده آل الله، اعلام می‌دارند:

۱- از مسئولین فرهنگی و ۲۶ نهاد مسئول در امر عفاف و حجاب می‌خواهیم دغدغه مندانه، متعهدانه و مسئولانه به وظایف خود در حوزه فرهنگ و پوشش عفیفانه عمل کنند، و بدانند که کم کاری و سهل انگاری در نظام الهی مستوجب عذاب دنیوی و اخروی خواهد بود.
۲- از نمایندگان مردم شریف و غیرتمند ایران در مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم با به روز رسانی قوانین عفاف و حجاب و نظارت بر اجرای صحیح و کامل این قوانین، به وظایف انقلابی خود در جهت برپایی جامعه اسلامی عمل کنند.
۳- از مسئولین محترم قوه قضائیه، حمایت ویژه از آمران به معروف و ناهیان از منکر را خواستاریم.
۴- از دولت انقلابی تقاضا داریم توجه ویژه به موضوعات فرهنگی را در کنار مسائل اقتصادی، در دستور کار خود قرار دهد و در گشت ارشاد مدیران، مسئولانی را که در اجرای وظایف خود در حوزه فرهنگ سازی پوشش عفیفانه کوتاهی و اهمال می‌کنند، شناسایی و با آن‌ها برخورد جدی نماید.

شناسه خبر: 493 | تاریخ انتشار: سه شنبه 10 آبان 1401 - 15:23 | بازدید: 64 | تعداد دیدگاه : | ارسال توسط : ataghipor
مطالب مرتبط
دیدگاه ها
!
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.