پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403
در دانشگاه امیرکبیر

بهادری: درصد بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی در این دولت ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد / دوره‌ای که یک نفر ۳۰ سال وزیر بود گذشت

مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.
1

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، ظهر امروز برای شرکت در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزارشد به دانشگاه امیرکبیر رفت و در جمع دانشجویان این دانشگاه گفت:جنس دانشجو جنس مستقل، آزاده و شجاع است و با کسی هم تعارف ندارد و شفاف بیان می‌کند.

وی افزود: رفت و آمد مسئولان به دانشگاه به نفع مسئولان، دانشجویان و دانشگاه است و حرف جامعه از زبان دانشجویان و بدون واسطه به مسئولان منتقل می‌شود. باید قدر حضور مسئولان در دانشگاه را بدانیم.

بهادری گفت: سال ۹۶ دلار ۵ هزار تومان بود ۴ سال بعد با سیاست التماس و برجام ۵ برابر شد. در دولت سیزدهم دلار ۲۷ هزار تومان بود الان ۵۵ هزار تومان شده است یعنی کمتر از سه برابر

سخنگوی دولت با اشاره به حضور وزیران در ایام روز دانشجو ادامه داد: در ایام روز دانشجو نیمی از هیات وزیران در دانشگاه‌های سراسر کشور حضور می‌یابند. جوانان دهه شصتی در دولت حضور دارند، چون سخنگوی دولت، وزیر اقتصاد، معاون علمی و اجرایی رئیس جمهور و... در رده معاونان وزرا دهه هفتادی‌ها هم حضور دارند.

  درصد بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی بالاست، ولی در این دولت ۱۰ درصد کاهش پیدا کرده

سخنگوی دولت با اشاره به کاهش نرخ بیکاری افزود: نرخ بیکاری از ۱۰ درصد به ۷.۹ درصد کاهش پیدا کرده است و کسانی که بیمه بیکاری دریافت می‌کردند در این دولت کاهش پیدا کرده است. 

اولین دولتی که حقوق حداقل بگیران را بالاتر از تورم تصویب کرد دولت سیزدهم بود

بهادری از افزایش حقوق در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: سال گذشته حقوق حداقل بگیران ۵۷ درصد شد و و برای بقیه ۳۸ درصد که بی سابقه بود. حمایت از حداقل بگیران و کم درآمدان سیاست قطعی دولت است. قبلا حقوق سربازان ۴۰۰ هزار تومان بود الان با بیش از ۴ میلیون افزایش یافته است. پیش بینی کردیم افزایش حقوق کارمندان پلکانی باشد.


بهادری جهرمی افزود: حقوق حداقلی بگیران در دولت سیزدهم ۳ برابر شده است .حقوق حداقلی بگیران از ۲.۲ میلیون به بیش از ۷.۵ میلیون افزایش پیدا کرده است .می‌دانیم ۷.۵ میلیون حقوق کفایت نمی‌کند، ولی بیش از سه برابر شدن نشان می‌دهد دولت تلاش خود را کرده است.

حدود ۵ میلیون مودی شناسایی شدند که قبلا فرار مالیاتی داشتند/ مالیات ۴ میلیون مودی صفر است

سخنگوی افزود:از ۲.۵ مودی مالیاتی به ۹ میلیون مودی مالیاتی رسیدیم که ۴ میلیون از آن‌ها مالیات صفر دارند. حدود ۵ میلیون از آن‌ها کسانی هستند که قبلا فرار مالیاتی داشته اند.۱۸ میلیون درگاه پرداخت بانکی شناسایی شدند.با وجود حمایت از تولید و کاهش مالیات آن‌ها درآمد‌های مالیاتی دولت هر سال ۶۰ درصد افزایش پیدا کرد.

 

شناسه خبر: 1120 | تاریخ انتشار: سه شنبه 14 آذر 1402 - 08:50 | بازدید: 34 | تعداد دیدگاه : | ارسال توسط : ataghipor
مطالب مرتبط
دیدگاه ها
!
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.