پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403
ویژه‌برنامه «پیشگامان رهایی» برگزار شد

آنچه در نشست مطالبه‌گری دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور با وزیر بهداشت گذشت

دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی در محل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور پیدا کرده و در حضور شخص وزیر، به بیان دغدغه‌های خودشان پرداختند.
1

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی، روز جمعه، سوم آذرماه، در دوره «پیشگامان رهایی» همزمان با ایام هفته بسیج و سالروز تشکیل بسیج دانشجویی، با حضور دانشجویان بسیجی از سراسر کشور، نشست‌‌هایی با محور مطرح کردن مطالبات از مسئولان دولت در وزارتخانه‌های مختلف برگزار شد.

در این بین دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی در محل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور پیدا کرده و در حضور شخص وزیر، به بیان دغدغه‌های خودشان پرداختند.

 

بخشی از مطالبات دانشجویان در نشست امروز در حوزه افزایش ظرفیت رشته‌های علوم پزشکی و اعتراض به مسئله نحوه جذب هیئت علمی دانشگاهی و تاکید بر عدم مقاله‌محور آن بودن مطابق با سخنان رهبری بود.

یکی از دانشجویان خطاب به مسئولین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مسئله بهداشت خیلی اهمیت دارد اما تمرکز وزارت بر توسعه زیرساخت‌های درمانی است. صرفا با تاسیس مراکز بهداشتی و اعلام عدد و رقم این کار انجام نمی‌شود. در نظام حکمرانی سلامت به تغییر نگرش اساسی نیاز داریم.

این دانشجو افزود: جذب هیئت علمی نباید مشروط به مقالات باشد و مقالات نباید شرط ارزشیابی هیئت علمی باشد. رشته پرستاری باید مانند پزشکی افزایش ظرفیت داشته باشد تا علاوه بر درمان به مراقبت و بهداشت نیز توجه شود.

دانشجوی دیگری درباره مسئله جوانی جمعیت، باروری و ازدواج جوانان در نشست مطالبه‌گری دانشجویان در محل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حضور بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت و دیگر مسئولان وزارتخانه سخنرانی کرد.


این دانشجو گفت: برای دسترسی به خدمات درمانی ارزان‌تر نیاز به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات مامایی وجود دارد. در برخی از مناطق محروم دسترسی به متخصص زنان امکانپذیر نیست و مردم به کارشناسان مامایی مراجعه می‌کنند. برای افزایش جمعیت فرهنگ‌سازی لازم است و فرهنگ‌سازی به اراده مسئولین نیاز دارد. سقط جنین در حکم قتل انسان است و انتظار داریم طرح نفس با قوت پابرجا باشد.

در پایان این نشست نیز معاونین و مسئولین وزارتخانه پاسخگوی دانشجویان شدند. در آخر نیز بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت به سخنرانی پرداخت.

شناسه خبر: 1100 | تاریخ انتشار: دوشنبه 6 آذر 1402 - 09:49 | بازدید: 25 | تعداد دیدگاه : | ارسال توسط : ataghipor
مطالب مرتبط
دیدگاه ها
!
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.