دوشنبه 27 فروردین 1403
یادداشت دانشجویی|

دانشجویان دامپزشکی، منتظر تحقق وعده وزارت علوم

دانشکده‌های دامپزشکی در همه این سال‌ها بدون کوچک‌ترین تحولی، فقط اداره شده است؛ یعنی دانشجویان، هیئت علمی و مسئولان محترم به جای مطالبه‌گری برای حل مسئله، خودشان را به راحتی با این شرایط انطباق داده‌اند.
1
شناسه خبر: 763 | تاریخ انتشار: دوشنبه 11 اردیبهشت 1402 - 09:29 | بازدید: 24 | تعداد دیدگاه : | ارسال توسط : ataghipor

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سیده زهرا موسوی مقدم؛ دوشنبه، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲، همزمان با سفر وزیر علوم به لرستان و دیدار دانشجویان با وزیر، پس از مطالبه‌گری درخصوص کم اهمیتی اجرای طرح خدمت در رشته‌های دامپزشکی و پیرادامپزشکی نسبت به رشته‌های پزشکی، یکی از معاونین دانشگاه لرستان خطاب به بنده گفت: «رشته شما بازار کار نداره، انصراف بده دخترم!»


حرفشان برایم جالب بود، اما تعجب نکردم.


شرایط ورود به دانشگاه‌ها با گزینش سفت و سخت هیچ فرقی برای رشته‌های دامپزشکی و پزشکی ندارد.


اما پس از پایان تحصیل رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی، طبق آیین نامه اجرایی قانون مربوط به خدمت پزشکان و پیراپزشکان به طرح می‌روند، اما دامپزشکی و پیرادامپزشکی نه!


دانشکده‌های دامپزشکی در همه این سال‌ها بدون کوچک‌ترین تحولی، فقط اداره شده است؛ یعنی دانشجویان، هیئت علمی و مسئولان محترم به جای مطالبه‌گری برای حل مسئله، خودشان را به راحتی با این شرایط انطباق داده‌اند.


دانشجویانی هم که در این بین حرفی زدند و اعتراض کردند یا از نظر عده، تعداد قلیلی هستند یا در فضای دانشگاهی و فضای حاکم، شبیه به بقیه در دام بی‌تفاوتی افتاده‌اند.


دانشکده‌های دامپزشکی در همه این سال‌ها مدیریت شده است، شاید به نسبت بودجه مورد نظر و درگیری‌های دیگرش بد اداره نشده باشد، ولی مسیری که پیش روی ماست شاید برای دامپزشکان نان داشته باشد، اما برای رشته‌های پیرادامپزشکی آب هم ندارد.


امیدواریم مسئولین کشوری آسیب شناسی‌های لازم را انجام دهند و همانطور که وزیر محترم قول دادند به طور ویژه مشکلات طرح خدمت رشته‌های دامپزشکی و پیرادامپزشکی را پیگیری کنند. به امید اصلاح که ما به امید زنده‌ایم...

سیده زهرا موسوی مقدم – دانشجوی کارشناسی علوم آزمایشگاهی دامپزشکی دانشگاه لرستان

انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

دیدگاه ها
!
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.