یکشنبه 23 اردیبهشت 1403

روایتی از خیزش سراسری دانشجویان؛ از ایران تا آمریکا و اروپا + فیلم

همزمان با کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونسیتی و حمایت غرب از این جنایات، دانشجویان کشورهای مختلف با برگزاری تجمعاتی اعتراض خود را به این اقدامات جنایتکارانه نشان دادند.
1

به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج دانشجویی، همزمان با کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونسیتی و حمایت غرب از این جنایات، دانشجویان کشورهای مختلف از 40 کالج و دانشگاه آمریکا، فرانسه و آلمان تا یونان و استرالیا با برگزاری تجمعاتی اعتراض خود را به این اقدامات جنایتکارانه نشان دادند.

دانشجویان و اساتید آمریکایی: فلسطین باید آزاد شود

در روزهای گذشته در بیش از 40 کالج و دانشگاه آمریکا از جمله کلمبیا، آستین و هاروارد اعتراضات و تجمعات گسترده‌ای شکل گرفت که با ورود نیروهای نظامی به درگیری شدید کشیده شد.دانشجویان خواستار پایان وحشی‌گری و نسل‌کشی علیه مردم مظلوم فلسطین هستند. در برخی از دانشگاه‌ها اعضای هیئت‌های علمی و کارمندان نیز به جمع دانشجویان پیوسته‌اند.

هجوم گارد ملیِ تگزاس به تجمع ضدصهیونیستیِ دانشجویان

براساس آمار‌های منتشر شده از سوی رسانه‌های آمریکا، بیش از ۵۵۰ نفر در پی اعتراضات دانشگاهی بازداشت شده‌اند.پلیس آمریکا بیش از ۱۰۰ معترض حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا را زمانی که می‌خواستند اردوگاهی در همبستگی با مردم غزه برپا کنند، بازداشت کرد. همچنین بیش از ۹۰ معترض به اتهام تجاوز به کشور در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی بازداشت شدند.

دانشگاه تگزاس در شهر آستین، کالج امرسون، دانشگاه امری، دانشگاه نیویورک، دانشگاه ییل و دانشگاه ایندیانا در بلومینگتون نیز شاهد سرکوب اعتراضات حامیان فلسطین و بازداشت گسترده بودند.براساس گزارش‌ها، پلیس آمریکا از خشونت در برخورد با معترضان استفاده می‌کند. برخی گزارش‌ها حاکی از استفاده پلیس از باتوم، گاز اشک‌آور، شوکر و گلوله‌های لاستیکی علیه معترضان است.

گارد ملی هم نتوانست صدای دانشجویان را خاموش کند

پس از گذشت چند روز و با وجود سرگوب گسترده توسط گارد ملی، تظاهرات ضدصهیونیستیِ دانشجویان آمریکا برای محکوم‌کردن نسل‌کشیِ مردم غزه ادامه دارد.

دانشجویان آمریکاییِ حامی فلسطین رئیس مجلس آمریکا را هو کردند

رئیسِ جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا که به بهانهٔ «حمایت از تروریسم» در تجمع حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا حاضر شده بود، با هو شدن توسط دانشجویان و شعارهای ضدصهیونیستی مواجه شد.

بازداشت ۵۰۰ دانشجوی آمریکایی به‌جرم حمایت از غزه

همزمان با کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونسیتی و حمایت غرب از این جنایات، دانشجویان کشورهای مختلف با برگزاری تجمعاتی اعتراض خود را به این اقدامات جنایتکارانه نشان دادند.

تظاهرات‌های دانشجویان حامی فلسطین در چندین دانشگاه در آمریکا در اعتراض به جنگ غزه و سیاست‌های کاخ سفید در این زمینه همچنان ادامه دارد.دانشگاه ایندیانا امروز اعلام کرد که پلیس این ایالت ۳۳ نفر را به‌دلیل ممانعت از جمع‌کردن چادرهای معترضان بازداشت کرده است. توحش پلیس آلمان برای پراکنده کردن دانشجویان معترض

پلیس در آلمان قواعد آزادی بیان غربی را به دانشجویان حامی فلسطین نشان داد.

خیرش سراسری از آمریکا و اروپا به استرالیا رسید

صدای اعتراضات و هم بستگی با مردم غزه از دانشگاه های آمریکا و اروپا به دانشگاه ملبورن استرالیا هم رسیدهمزمان با دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، دانشگاه ملبورن در استرالیا نیز برای دومین روز متوالی صحنه برگزاری تظاهرات و تحصن همبستگی با غزه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی است.دانشجویان دانشگاه ملبورن با برپایی چادرهایی در محوطه دانشگاه در حمایت از مردم غزه و محکومیت نسل‌کشی اشغالگران اسرائیلی تحصن کردند.

دانشجویان یونانی هم علیه جنایات صهیونیست‌ها به‌پا خاستند

هزاران دانشجوی یونانی در همبستگی با دانشجویان جهان که علیه جنایات صهیونیست‌ها به پاخاسته‌اند، تظاهرات برپا کردند.

سازمان عفو بین الملل: اعتراضات سرکوب می شود

سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به اقدامات نیروهای امنیتی آمریکایی اعلام کرد: این اعتراضات با واکنش سرکوبگرانه شامل بازداشت و اخراج دانشجویان روبه رو شد.در ادامه این بیانیه آمده است: در حالی که تأمین تسلیحات برای اسرائیل از سوی واشنگتن ادامه دارد، حق اعتراض از اهمیت بالایی برخوردار است.سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد: از دانشگاه‌های آمریکایی می‌خواهیم از حقوق دانشجویان در تظاهرات مسالمت‌آمیز و ایمن حمایت کنند.

خواسته‌های معترضان چیست؟

دانشجویان در دانشگاه‌ها و کالج‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه، استرالیا و برخی کشورهای دیگر برای نشان دادن اعتراض خود نه تنها علیه جنگ غزه، بلکه به حمایت مستمر غرب از رژیم صهیونیستی دست به تحصن زده‌اند.دانشجویان علاوه بر درخواست برای آتش‌بس دائمی در غزه، خواستار پایان دادن به کمک‌های نظامی به رژیم صهیونیستی هستند.

حمایت دانشگاهیان سراسر کشور از خیزش سراسری دانشجویان در آمریکا

دانشجویان،‌ اساتید و کارمندان دانشگاه های سراسر کشور با برگزاری تجمعات پرشوری حمایت قاطع خود را از خیزش سراسری دانشجویان در آمریکا و اروپا اعلام کردند.

دانشجویان دانشگاه‌های تهران، مشهد، قزوین، اهواز و بقیه شهرهای کشور دیروز با برگزاری تجمعات پرشور از خیزش سراسری دانشجویان در سراسر دنیا حمایت کردند.

تحلیلگر آمریکایی: دانشجویان، نیروهای نیابتی ایران هستند!

جاناتان گرینبلات، سیاستمدار و مشاور اوباما مدعی شد: ‏همانگونه که ایران نیروهای نیابتی نظامی مانند حزب‌الله دارد، گروه‌های دانشجویی یهودی و فلسطینی [حامیان فلسطین] نیز نیروهای نیابتی ایران در دانشگاه‌ها هستند.

شناسه خبر: 1205 | تاریخ انتشار: یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 11:21 | بازدید: 40 | تعداد دیدگاه : | ارسال توسط : ادمین سایت
دیدگاه ها
!
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • آدرس های صفحه وب و آدرس های ایمیل به طور خودکار به پیوند تبدیل می شوند.
CAPTCHA
اگر شما یک بازدید کننده انسانی هستید و یک ربات نیستید به چالش و آزمون زیر پاسخ دهید.