در راستای دغدغه های دانشجویان فرهنگیان؛

دانشجومعلمان یزدی با منتخب مجلس یازدهم به گفتگو نشستند

جمعی از دانشجو معلمان مطالبه‌گر پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان یزد با محمدرضا دشتی، منتخب مردم شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی دیدار کرده و به گفتگو نشستند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی ، در این جلسه علی خیراندیش با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر جدی گرفتن و در اولویت قرار گرفتن آموزش‌وپرورش و مسائل مربوط به آن خواستار توجه هرچه بیشتر به جایگاه اساسی و بنیادین آموزش‌وپرورش گردید.

 
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان یزد، افزود: متأسفانه باکم کاری‌های صورت گرفته کمتر از ۱۰ درصد سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش که قلب تپندهٔ این وزارتخانهٔ انسان‌ساز است به مرحلهٔ اجرا درآمده است.
 
لزوم تحول در نظام آوپ با توجه به منسوخ بودن و وارداتی بودن نظام تربیتی کشور نیز ورود قاطع مجلس در راستای نظارت بر عملکرد مسئولین آموزش‌وپرورش از دیگر نکاتی بود که خیراندیش به توضیح آن‌ها پرداخت.
 
در ادامهٔ جلسه محمدامین پور قیومی اردکانی افزود: متأسفانه نگاه سرمایه‌ای و هزینه‌بر بودن دولت به آموزش‌وپرورش و دانشگاه فرهنگیان در امر خطیر تربیت‌معلم خلل وارد کرده است.
 
معاون گفتمان سازی و مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان یزد گفت: ازجمله مسائلی که مجلس باید به‌طور قانع به حل‌وفصل آن بپرداز: عدم اعطای مجوز استخدام هیئت‌علمی کارآمد و متعهد، عدم تخصیص سرانهٔ غذایی و رفاهی مصوب وزارت علوم به دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان، کسر ناعادلانهٔ ۴۵ درصدی از حقوق نو معلمان، دست‌درازی دانشگاه پیام نور به دانشگاه فرهنگیان.
 
وی افزود: متأسفانه پردیس شهیدان پاک‌نژاد، به‌جامانده از رژیم شاهنشاهی دارای ساختمانی مستهلک و قدیمی بوده و از محدودیت فضای آموزشی نیز رنج می‌برد و نیاز به توجه جدی مسئولین امر داردومرکز حضرت فاطمه الزهرا یزد نیز در حاشیهٔ شهر یزد (منطقهٔ حسن‌آباد) و در یک مرکزی باقابلیت‌های مدرسه‌ای و نه دانشگاهی به حیات خود ادامه می‌دهد.
 
وی ادامه داد: علی‌رغم مصوبهٔ سال گذشتهٔ هیئت‌امنای دانشگاه فرهنگیان استان به ریاست استاندار، مبنی بر جابه‌جایی پردیس فوق به یک مرکز دانشگاهی مساعد، تغییری در موقعیت جغرافیایی پردیس حضرت فاطمه زهرا یزد به وجود نیامده است.
 
از دیگر مسائلی که در این جلسه توسط دانشجو معلمان مطرح شد، اهمیت جایگاه معلم در کلام امام و رهبری، در رأس نبودن آموزش‌وپرورش علی‌رغم تأکیدات رهبری، مسئلهٔ خرید خدمات آموزشی و معلمان خرید خدمات و نیز توضیح وضعیت پردیس حضرت فاطمه الزهرا و مشکلات و مسائل مربوط به آن بود همچنین گوشه‌ای از کم‌کاری‌های صورت گرفته‌شده در حق آموزش‌وپرورش و دانشگاه فرهنگیان را یادآور شده و خواستار رسیدگی به آن‌ها گردیدند.
 
در پایان این جلسه، محمدرضا دشتی اردکانی با اشاره به اهمیت جایگاه والای معلم و آموزش‌وپرورش، اظهار داشت:  معلم یعنی عشق ، فداکار، متعد و درست‌کار اگر بخواهیم مملکتمان درراه درست خود حرکت کند باید اهمیت آموزش و پروش را بپذیریم و آن را مدنظر داشته و بدان عمل کنیم.
 
منتخب مردم اردکان در مجلس یازدهم شورای اسلامی گفت: دانشگاه فرهنگیان یا به عبارتی تربیت‌معلم جایگاهی والا دارد و یک دانشجو نباید به‌ غیر از مسائل درسی و مرتبط با معلمی‌اش دغدغه‌ای داشته باشد، تمام فکر و ذکرش باید تقویت خودش باشد تا بتواند در آینده‌ای نزدیک مسئولیت خطیر معلمی خود را به‌خوبی به مرحلهٔ اجرا درآورد.

ارسال نظر


captcha
آخرین اخبار