توسعه واقعی توسعه علمی است

مسیر اصلی توسعه بر خلاف وضعیت اکثر کشورهای منطقه، صرفا صنعتی وتجاری نیست؛ بلکه مسیر توسعه و پیشرفت از آموزش و پرورشی پویا میگذرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی /معاونت مطالبه‌گری و گفتمان‌سازی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان فارس، طی جلسه‌ای مجازی با دکتر فیروزی نماینده منتخب شهرستان فسا در مجلس یازدهم شورای اسلامی، در حوزه تعلیم و تربیت، به گفت‌و‌گو پرداخت.


دکتر فیروزی با بیان اینکه پیشرفت واقعی در داشتن آموزش و پرورشی پویاست گفت: مسیر اصلی توسعه بر خلاف وضعیت اکثر کشورهای منطقه، صرفا صنعتی وتجاری نیست؛ بلکه مسیر توسعه و پیشرفت از آموزش و پرورشی پویا میگذرد. آموزش و پرورش به دلیل پرورش نیروی انسانی ما، باید توجه بسیاری به آن کرد و مجلس یازدهم حتما به آن کمک میکند.

در ادامه جلسه یکی از فعالین دانشجویی به بیان اهمیت آموزش و پرورش پرداخت و بر پرورش نیروی انسانی کارآمد و موثر تاکید کرد و گفت: آموزش و پرورش ما نسبت به کشورهای توسعه یافته و پیشرفته عقب است و نتوانسته آنطور که شایسته است نیروی مورد نیاز را تامین کند.

اهمیت دادن مجلس یازدهم به آموزش و پرورش بر خلاف مجلس‌های قبل، از جمله مطالبات این فعال دانشجویی بود.

دکتر فیروزی در پاسخ به این مطالبه خاطرنشان کرد: مشکل ما از برخورد و نوع نگاه مسئولان امر به آموزش و پرورش است و آن، نگاه هزینه‌ای است نه سرمایه گذاری. باید این اهمیت را به مسئولین نشان داد؛ چرا که ما هر چه به این نهاد ارزشمند کمک کنیم از آسیب‌های اجتماعی که وجود دارد نیز کاسته ایم.

وی افزود: توسعه واقعی توسعه علمی است و بر تربیت نیروی انسانی کارآمد تاکید کردند.

در ادامه با بحث سند تحول بنیادین که با مطرح کردن آن توسط یکی از فعالین دانشجویی صورت گرفت، دکتر فیروزی بیان داشت: در آموزش و پرورش قوانین بالادستی کم نیست و تمام زیرساخت ها نیازمند عزم جدی دولت است و به دولت این اجازه ها داده شده است.

وی ضمن انتقاد از عملکرد دولت در این زمینه گفت: دولت برای پروژه های عمرانی هزینه می کند اما به آموزش وپرورش که میرسد میگوید اینها هزینه‌بر است.

در ادامه، در بحث اهمیت دانشگاه فرهنگیان،‌ دکتر فیروزی ضمن تخصصی خواندن این دانشگاه بر لزوم هرچه بیشتر اهمیت دادن به آن تاکید کرد و افزود: باید برای دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش منابع مادی جداگانه ای در نظر گرفته شود تا این دو مجموعه دچار مشکل نباشند و بتوانیم شاهد پیشرفت کشور عزیزمان باشیم.

وی ضمن آنکه خصوصی سازی مدارس را امری اشتباه تلقی کرد وگفت: طبق قانون اساسی دولت ملزم به ارایه رایگان آموزش به ملت است.

این‌ نماینده منتخب مردمی با انتقاد به وضعیت بحرانی آموزش و پرورش، ضمن حمایت از توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان به عنوان تنها راه جذب نیروی انسانی کارآمد، با طرح‌های خصوصی سازی آموزش و پرورش مخالفت کرد.

در پایان، دکتر فیروزی، ضمن قبول درخواست دانشجومعلمان با تشکیل شورای اندیشه‌ورز در مسائل تعلیم وتربیت در کنار خودشان و مجمع نمایندگان استان فارس موافقت کرد.

ارسال نظر


captcha