حمید عبدالله نژاد:

در زمان گرسنگی عضله از دست می دهیم یا چربی


پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی /به نقل از البرز؛ حمید عبدالله نژاد مسئول تربیت بدنی ناحیه بسیج دانشجویی استان البرز طی یادداشتی نوشت:

برعکس تفکرات عموم مردم در مورد کم کردن وزن که با نخوردن و نیاشامیدن شکل گرفته است و طبق تحقیقات پزشکی و ورزشی که توسط متخصصان تغذیه و ورزشکاران انجام شده است، اگر انسان به مدت طولانی گرسنه باشد متابولیسم بدن تغییر می کند و به جای سوزاندن چربی آن را ذخیره می کند. بنابراین اگر بطور مداوم گرسنه بمانید دچار اضافه وزن خواهید شد. توصیه ورزشکاران و پزشکان برای سوزاندن چربی این است که در طول روز 4 تا 6 وعده ی غذایی که سه وعده ی آن بزرگ باشد را در برنامه  ی خود داشته باشید.

 

برای میان وعده می توان از انواع میوه ها، مغزها، سبزیجات و مواد غذایی دارای پروتئین استفاده کرد. فعالیت جسمانی بالا در زمان گرسنگی باعث از بین رفتن توده عضلانی می شود، برعکس تصورات ما بدن برای تامین انرژی از پروتئین عضله تغذیه می کند.

 

درماه مبارک رمضان در زمان افطار یا سحر باید از غذاهای پروتئینی بیشتر استفاده شود و غذاهای پرچرب را کنار گذاشت. از جمله غذاهای و میوهای دارای پروتئین می توان به ماهی، مرغ، سفیده ی تخم مرغ، کشک، مغز گردو، کلم بروکلی، قارچ و ... اشاره کرد. 

کلیدواژه ها


ورزش پروتئین کاهش وزن

ارسال نظر


captcha
آخرین اخبار