جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور:

اولین مولفه ماهیت بسیج دانشجویی از لحاظ محتوایی تربیت است/در دوره ها همیشه استاد نباید متکلم وحده باشد

جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه مخاطب شناسی اختصاصی باعث می شود با یک روش بهره ور شایستگی ها نمود پیدا کند در ادامه گفت: محیط و فضا را باید جدی گرفت چرا که مهم است و تاثیر گذاری در اجرای دوره دارد لذا در دوره ها همیشه استاد نباید متکلم وحده باشد.


پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی / حمید بالایی، جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور در کارگاه تخصصی اصول و مبانی مدیریت در دومین دوره توانمندسازی ویژه کارکنان و مسئولین دفاتر بسیج دانشجویی فارس گفت: یکی از اهداف نقشه راه بسیج دانشجویی پررنگ کردن بلوغ محوری است و بلوغ بسیج دانشجویی در راستای انقلاب اسلامی است.

 

وی افزود: بسیج دانشجویی ۲ ماهیت دارد که یکی محتوایی و دیگری کارکردی است اولین گام ماهیت بسیج دانشجویی از لحاظ کارکردی متوقف کردن شخص و ابلاغیه نیست بلکه به صورت بلوغ محور کار می‌کند که بلوغ محوری کم رنگ است و دومین گام آن تکلیف محوری است و مبتنی بر تکالیف خود انجام وظیفه می کند.

 

جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه سومین گام روز آمد بودن است گفت: در این گام سرعت در همه زمینه ها بالا می رود اگر به این سه مولفه توجه کنیم، ضریب اثربخشی ما در محیط دانشگاه بیشتر می شود این سه مولفه کارکردی نیازمند مهارت های مدیریتی است که اکثر این مهارت ها اکتسابی است و مهم این است که دنبال آن باشیم.

 

وی اولین مولفه ماهیت بسیج دانشجویی از لحاظ محتوایی را تربیت دانست و در ادامه بیان داشت: شایستگی های تعلیم و تربیت باید در مولفه های محتوا و متون، استاد و مربی، محیط و فضا، ارزشیابی و فراگیران،کادر تربیتی و دانشجویی، شیوه،ضوابط و مقررات و فرماندهی و مدیریت است.

 

بالایی با بیان اینکه مخاطب شناسی اختصاصی باعث می شود با یک روش بهره ور شایستگی ها نمود پیدا کند در ادامه گفت: محیط و فضا را باید جدی گرفت چرا که مهم است و تاثیر گذاری در اجرای دوره دارد لذا در دوره ها همیشه استاد نباید متکلم وحده باشد.


وی با اشاره به اینکه تربیت یک روح حاکمیت است گفت: تربیت از ارکان تشکیل دهنده شایستگی که تعلیمی است بیرون می آید.

 

بالایی در پایان بیان داشت: سین تفصیلی تربیتی، آموزشی در محورهای نظام های شایستگی، مخاطب شناسی اختصاصی، هدف گذاری و تدوین راهبرد های تربیتی-آموزشی در قالب های سبک زندگی و سین محتوای آموزشی محقق می شود که در نتیجه یک شمای کلی از مدل انسجام شکل می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر


captcha
پربازدید ها
آخرین اخبار